31 Ağustos 2010 Salı

Dolandım Peşinden

Sen saldin gönlüme, sen bu sevdayi,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.
Bu sevda yüzünden koca dünyayi,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Düzen verip sazimdaki tellere,
Köyümden basladim düstüm yollara,
Yoldas oldum rüzgârlara, yellere,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Çikisim o çikis, bir laf var hani;
Araki bulasin, vay beni beni.
Kaza kaza, köy köy aziz vatani,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Zaman zaman küfür kesti yolumu,
Ensemde hissettim bazen ölümü,
Yine de yilmadim, Anadolu'mu,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Edirne'den, Kars'a, Izmir'dan Van'a,
Hudutlar dar geldi senin sevdana,
Avrupa'nin yolu göründü bana,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.


Bulgar'dan girerek Yugoslav üstü,
Ayagim nihayet Nemçe'ye basti,
Bagrima tarihten bir rüzgâr esti,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Nemçe'de mazinin içine düstüm,
Tam Üçyüz senelik yarayi destim,
Viyana'da Tuna ile dertlestim,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

O dert ile Almanya'ya ulastim,
Almanya'yi karis karis dolastim,
Orada dar geldi disari tastim,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Ingiltere'ye de bu sevda saldi,
Hollanda, Belçika su yolum oldu,
Ne Fransa, ne de Isviçre kaldi,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Avrupa bitince yöre degisti,
Bulundugum yarim küre degisti,
Yollarim apayri kita'ya düstü,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Avustralya'da Melburne, Sidney,
O uykusuz geçen geceler hey...Hey,
Senin çilen bile ne güzel sey,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Avustralya'dan dönerken geri,
Malazya, Singapur denilen yeri,
Hongkong'u Taylant'i, Filipinleri,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Uzakdogu nerde, Kanada nerde!
Haa sahi oraya ugradim birde,
Toronto, Montreal adli sehirde,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Oradan da Amerika var dedim,
Newyork'ada bir seyahet eyledim.
Her nereye gitsem seni söyledim.
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Daha henüz Afrika'ya varmadim,
Antartika birde Ay'a varmadim.
Daha baska ben nereye varmadim?
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

Dayanmadi yollar senin hastana,
Bir bir saysam sigdiramam destana,
Bu dünyayi çevirerek bostana,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar
.
Ara Ârif, dagda tasta iz ara,
Sevdan beni götürecek mezara,
Yol bitmedi, ömrüm bitmek üzere,
Dolandim pesinden Ülkü adli yar.

.

Ozan Arif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder