27 Temmuz 2010 Salı

RÜZGÂR

İniltilerini duyuyorum
Dağların dar boğazlarından geçerken
Ve çığlıklarını yaprakların
Aralarından, bana doğru süzülürken

Bekliyorum seni
Okşamış taramışsındır
Koparmışsındır belki
Yıkayıp yağmurlarından gökyüzünün
Alıp getirmişsindir, ravza-i mutahharadan
Saçlarından sevdiğimin
Bir telini.

Gel bana deli rüzgar
O kara taşın türbanını öpte gel
Nur dağının tozundan
Hiranın güvercininden
Ve
Ve vakfenin avucundan
Zerre zerre alda gel.

Gazzedeki alinin
Ebu ğuraybden ayşemin
Guantanomoda kardeşimin
Seslerini alda gel.

Kaçak tütün dumanından
Hüküm giymiş türkülerden
Soğan kokan ağızlardan
Sakıncalı yobazlardan
Nefes nefes alda gel.

Zulme aykırı kalmış adam gibi adamlardan
Hele birde baş kaldırmış delikanlı duruşlardan
Fatihada eriyerek Arafatta duranlardan
Dualarına muhtacım duasını getir bana

Gel ey rüzgar gel
İhanetten oskarlı,fuhuştan altın ayılı ülkedeyim.
Sarayburnunda dimdik duran heykelin altındayım
Gel al beni
Götür gittğin yere
Dağıt parçalarımı
Özlediğim gibi, beni özleyenlere.

Filstinde yasinin Hindikuşta usamenin
Ve Basrada muhammedin
Yanlarına götür beni.

Dağa taşa çarpa çarpa
Sağı solu yıka yıka
Her uzvumu parça parça
Alıp kendine kat beni.

Tsunamide yıkanalım
Kathrinayı çatlatalım
Eğilmezleri yıkalım
Gel ey rüzgar götür beni.

Bedirdeki gibi usul usul sar ruhumu
Sarıp kurtar bedenimden asıl olan unsurumu
Sonra götür arslanların ceng ettiği meydanlara
Götür beni deli rüzgar
Götür hakka doğru duranlara.

Gel ey rüzgar getir bana
Ve
Gel ey rüzgar götür beni.


ADİL AVAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder