28 Mart 2010 Pazar

HASRET

Takdım da hasretim kanadın şöyle,
Uçup da mâziyi göreyim dedim.
Hû sesi, NAL sesine haşmet öyle,
Mânâdan halkalar eseyim dedim...

Malazgirt'e vardım baktım Alparslan,
Sağ elde kılıcı sol elde kalkan,
Ovaya akarken oluk oluk kan,
Zafer tâcı giydi milletim dedim...


Bir akın ki sorma rüzgârla yarış,
Vatan oldu Anadolu her karış,
Ellerim havada Hakk'a yalvarış,
Hilâl'i Bizans'da göreyim dedim.

Gemiler inerken karadan suya,
Veliler, dervişler başladı Hû'ya,
Sahip olduk artık biz bu Ahu'ya
Kapanıp secdeye şükredem dedim.

Cihangir Yavuz'un dalmış da çöle,
Kan ve terle sahra dönmüştü güle,
Hilafet tacını giyip de öyle,
Mısır'dan dönerken varayım dedim...

Mohaç ovasında Sultan Süleyman,
İslâm'ın ordusu savaşır yaman,
Hâlıkım yardımcı ona her zaman,
Koşup hünkarıma er olam dedim.

Zaferden dönüyor şanlı Barbaros,
Kıyam etmiş ona Giritle, Rodos,
Hırçınca tekneme vururken lodos,
Kıbrıs'a bir selam vereyim dedim.

Dalıp gitmiş idim ben bu âleme,
Döndüm hâle, düştüm acı etme
Bana ümid, şifa veren kelime,
Allah-u Ekber'i haykıram dedim.

ZEKİ SOYAK

15.10.2000 Milli Gazete (Mevlüt ÖZCAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder